شرایط جدی برای “زمان تدریس” / افزایش شکاف یادگیری دانش آموزان با طولانی شدن تعطیلی مدارس

[ad_1]

یکی از پژوهشگران و اعضای هیئت علمی موسسه آموزش گفت: اجازه دهید با آغوش باز از بازگشایی مدارس استقبال کنیم و در مورد اقدامات اصلاحی مذاکره کنیم. در میان دانش آموزان

حیدر تورانی در گفت وگو با ایسنا، وی در خصوص آغاز آموزش حضوری در مدارس به دلیل تصمیم اخیر مرکز مبارزه با فساد کرونا گفت:

وی افزود: کاهش آموزش و پرورش به مرور زمان بدون اقدام اصلاحی روز به روز دشوارتر می شود و از آنجایی که دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس با کیفیت پایین آموزش از راه دور، نداشتن دانش و مهارت اولیه در بازگشایی، تحصیلات پایه خود را از دست می دهند. انجام شود. بر روی آنها ساخته شده است، به همین دلیل است که مدارس باید بازگشایی شوند.

یکی از محققین و اعضای گروه آموزشی مؤسسه مطالعات آموزشی گفت: بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2021، بیش از 188 کشور در سراسر جهان مدارس را تعطیل کرده اند و بیش از 1.6 میلیارد کودک زندگی می کنند. نوجوانان و خانواده های آنها وی گفت: در حالی که تعطیلی مدارس برای کاهش همه گیری و محافظت از کودکان و اطرافیان ضروری به نظر می رسد، روند یادگیری کودکان را نیز با مشکل مواجه کرده است.

افزایش تعداد جوانان دبیرستانی که از حداقل مهارت های خواندن و سواد ریاضی برخوردار نیستند.

تورانی گفت: بر اساس مطالعات بین‌المللی، نسبت جوانانی که هنوز به حداقل باسوادی نرسیده‌اند از 40 درصد قبل از همه‌گیری به 50 درصد افزایش می‌یابد. همچنین، 24 میلیون کودک از دبستان تا دبیرستان ممکن است هرگز به مدرسه برنگردند.

یادگیری در مورد وضعیت بر اساس سرمایه گذاری والدین است

وی همچنین با اشاره به چالش حضور و تعیین استانداردهای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزی در خصوص وقت و سرمایه‌گذاری والدین خاطرنشان کرد: با تعطیلی مدارس و تحول آموزش آنلاین، سیستم‌های آموزشی با چالش بالایی مواجه شدند، نکته عجیب این است: تابستان. یادگیری” مهم و بسیار قابل مطالعه است.

محقق و عضو هیأت علمی مرکز مطالعات تربیتی افزود: این اتفاق نشان می دهد که در نبود مدرسه، دانش و توانمندی بچه ها از بین می رود. این کاهش در آموزش با وجود پیشینه اقتصادی و اجتماعی محدود رو به وخامت است و بنابراین یادگیری در خانه بستگی به مدت زمانی دارد که والدین برای تدریس، مهارت‌ها و دانش والدینی و منابعی که می‌توانند برای تدریس سرمایه‌گذاری کنند، صرف کنند.

وضعیت بد «زمان تدریس» دانش آموزان

تورانی با اشاره به کاهش ساعت مدارس در کشور گفت: تعطیلی طولانی مدت مدارس می تواند نابرابری و فرصت های یادگیری را در بین دانش آموزان افزایش دهد. وی افزود: در حال حاضر کشور ما یکی از حدود 80 کشور شرکت کننده در رودخانه تیمز و پرلز با کمترین زمان تمرین تعطیلی تمرینات انفرادی است.

وی در ادامه از این ایده انتقاد کرد که «برخی فکر می کنند ویروس کرونا فقط در مدارس نشسته و منتظر طعمه است». و پا را فشار دهید، نه برعکس. این در حالی است که با افتتاح مرکز همایش ها و رفع تمامی محدودیت های تردد و ازدحام که به عنوان مهمان نوازی، سفرهای مذهبی، بازی ها، اجتماعات خانوادگی، زنگ و سوت تلقی می شد، هیچ اعتراضی به ویروس کرونا صورت نگرفته است.

مخالفت جاهلانه و بیانیه همدردی سبز راه حل نیست

محقق و عضو اداره آموزش و پرورش آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که دانش آموزان حتی در شرایط نامطمئن وارد مدرسه شوند و خطرات، بلایا و بیماری های نوظهور را تصور کنند، هنوز زود نیست و ما باید این آمادگی را داشته باشیم. بازگشایی پاسخ دهید، و قطار یادگیری را به لبه ها هل داد. اجازه دهید از بازگشایی مدارس با آغوش باز و پذیرش استقبال کنیم و در محل مذاکره و اقدامات اصلاحی انجام دهیم.

تورانی ادامه داد: نباید به اصطلاح آب پشت استخر را لمس کرد و سوراخ ها و دریچه ها را باز کرد و با تماشای جریان آب موانع پیش رو را برداشته و فرصت های آینده را افزایش داد تا بتوانیم بر موانع آبی غلبه کنیم. . آن وقت خود آب گذرها و مسیرهای آنها را می شناسد. باز کردن مدارس امروز مانند دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل و عدم سقوط، باید حرکت کنید.

وی افزود: البته رویکرد من به بازگشایی مدارس و آموزش چهره به معنای کنار گذاشتن تجربیات و درس های آموخته شده در آموزش واقعی در دنیای دیجیتال نیست، بلکه پاسخگویی به افرادی است که همچنان بر کمبود چهره اصرار دارند. – آموزش چهره برای دلایل فریبنده و پوچ».

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.